İMAMOĞLU: İBB’NİN SGK’YA TEK KURUŞ BORCU YOK

TBB ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, CHP’li belediyeler üzerinden gündeme getirilen SGK borçlarıyla ilgili kamuoyuna bilgilendirmelerde bulundu.

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İBB’nin SGK’ya tek kuruş borcu olmadığını açıklayan İmamoğlu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’a, “22 yıldır yönettikleri SGK’nın açığını 3 kat artırdılar. Yasal olarak mecbur oldukları halde 2016 yılından beri SGK’ya borcu olan şirketleri açıklamıyorlar. Hangi şirketlerin borcunu vatandaştan saklıyorsunuz? Kamu kuruluşu belediyeleri her gün açıklıyorsunuz da neden borçlu şirketleri açıklamaktan imtina ediyorsunuz? Nedir bu korku? Bakan beyin karnesi işte bu kadar bozuktur. Siz önce kötü yönetiminizle batırdığınız SGK’yı düze çıkarın sayın Bakan. Kendi başarısızlığınızın faturasını belediyelere kesmeye çalışmayın. Bu kadar büyük batığın sahibi iken, nasıl oluyorsa her gün ekranlara çıkıp rahat rahat konuşuyorlar, vallahi aklım almıyor. Normalde utanılması gereken bir durum da bile halkın belediyelerini suçluyorlar” sözleriyle tepki gösterdi.

Cumhurbaşkanlığı kanalıyla AK Partili 24 ilçe belediyesine 45’er milyon TL’lik seçim yardımı yapıldığını belgeleriyle paylaşan İmamoğlu, “İstanbul’daki AK Partili tüm belediyelere seçimde harcanmak üzere aynı tarihlerde 45 milyon lira hibe gönderilmiş. Bir tek Silivri Belediyesi hariç. Biliyorsunuz orda MHP vardı. Ortaklarına göndermemişler. Trajikomik. Güldüğüme bakmayın, içim acıyor. 24 ilçe belediyesine seçim için 1 milyar 80 milyon lira para göndermiş Cumhurbaşkanlığı. Bir o kadar da İBB başkan adaylarına göndermişlerdir, şimdiki bakana. Seçimi kaybetmemiş demek ki, bakan yaptılar. Seçimi o kaybetmediyse, kim kaybetti, siz söyleyin” ifadelerini kullandı.

İmamoğlu, İsrail Dışişleri Bakanı Israel Katz’ın kendisini de etiketleyerek Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a yönelik hakaret içerikleri sözlerini hatırlatan gazeteciye de yanıt veren İmamoğlu, “Seçimden önce bir terör örgütü adına biri konuşur, bizi över veya bize dönük bir şeyler söyler. ‘Vay bak işte, bak niye böyle dedi’ falan filan diye anlatılır. Şimdi ben de diyorum ki; yahu İsrail’in Dışişleri Bakanı, yaptığı bir açıklamaya beni niye ekledi? Ben bunu anlayamadım. Beni tebrik etmeye bile gelmemiş bir ülkenin dış misyonu, -5,5 yıldır buradayım ben- beni böyle bir konuda niye ekledi yani? Düşünmeden edemiyorum. Bu manevralar enteresan” dedi.
Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve İstanbul Büyükşehir Başkanı Ekrem İmamoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, “Hazine ve Maliye Bakanlığımız belediyelerin borçlarının kaynağında tahsiline başlayacak. Milletin varlığını değişik yerlerde harcamaya müsaade yok. Öyle 25 kuruşa simit yok” açıklamasıyla gündeme gelen CHP’li belediyelerin SGK’ya olan prim borcu tartışmaları hakkında basın toplantısı düzenledi. İBB’nin Saraçhane’deki ana yerleşkesinde basın mensuplarıyla bir araya gelen İmamoğlu, açıklamasına, “Belediye borçları üzerinden yaratılan tartışmanın gerçek fotoğrafını çekeceğiz” sözleriyle başladı. “Göreceksiniz ki, yönetme becerisini uzun süre önce kaybeden bu hükümet ve hükümetin başı, beceriksizliklerini CHP’li belediyelere kara çalıp örtmeye çalışırken, aslında kendi başarısızlıklarını da bir kez daha ifşa ettiler” diyen İmamoğlu, “Hoş bir süreç işletilmiyor. Muhataplar masada olmadan, tartışmadan, çözüm aramak için değil cezalandırma tavrı, bizlere çok kötü bir dönemi yaşatmakta. Sadece CHP’li belediyelerin SGK ya da vergi borcu varmış gibi başlatılan tartışma, halkımıza önemli bazı verileri aktarmak için de bize fırsat verdi” ifadelerini kullandı.
“VATANDAŞLARIMIZ BU YALANLARA İTİBAR ETMEDİ, SEÇİMLERDE ‘OSMANLI TOKADI’ ATTI”
CHP’li belediyeleri SGK’ya en çok borcu olan belediyeler arasında gösteren Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’a tepki gösteren İmamoğlu, “Unvanında ‘profesör’ titri de olan bakan sayın Vedat Işıkhan, bir canlı yayında şöyle dedi; ‘CHP belediyeciliği çöp, çamur, çukur belediyeciliğiydi, şimdi buna bir de borç belediyeciliği eklendi.’ Bu çöp, çamur dedikoduları, ‘Haliç kokuyor’ gibi yalanlar geçtiğimiz 5 yıl boyunca ülkemizin Cumhurbaşkanı tarafından da pek çok kez dile getirildi. Vatandaşlarımız ise bu yalanlara itibar etmedi, yanıt vermek için sabırla bekledi. 31 Mart 2024’te de de teşbihte hata olmaz ‘Osmanlı tokadı’ gibi bir yanıtı seçim sandıklarında iktidar partisine patlattı. Bu demokratik uyarıdan ders çıkarmayı ne yazık ki yine beceremediler” diye konuştu.
“HANGİ ŞİRKETLERİN BORCUNU VATANDAŞTAN SAKLIYORSUNUZ?”
İmamoğlu, Bakan Işıkhan yönetimindeki SGK’nın mali durumunun fotoğrafını şu sözlerle kamuoyu ile paylaştı:
“22 yıldır yönettikleri SGK’nın açığını 3 kat artırdılar. Yasal olarak mecbur oldukları halde 2016 yılından beri SGK’ya borcu olan şirketleri açıklamıyorlar. Hangi şirketlerin borcunu vatandaştan saklıyorsunuz? Kamu kuruluşu belediyeleri her gün açıklıyorsunuz da neden borçlu şirketleri açıklamaktan imtina ediyorsunuz? Nedir bu korku? Tekrar altını çizelim yasal zorunluluk olduğu halde açıklamıyor. Üstelik yılda 2 kez açıklamak mecbur olduğu halde saklıyorlar. Açık rekoru kıran SGK’ya vatandaşın vergilerinden, sadece 2023 yılında 885 milyar lira aktarılmıştır. Bu rakam nerdeyse belediyelerin borcu diye lanse edilen rakamın 10 katıdır. Son 3,5 yılda SGK’ya vergilerimizden aktarılan tutar toplamı 2.3trilyon liradır. Yani bunu aslında SGK’ya verilen borç gibi düşünün. Kamuya hizmet eden belediyelerin dile getirilen borcu, SGK’ya son 3,5 yılda aktarılan paranın sadece yüzde 4.3’ü.Tekrar ediyorum sadece yüzde 4.3. CHP’li belediyeleri borç belediyeciliği ile suçlayan Bakan beyin karnesi işte bu kadar bozuktur. Siz önce kötü yönetiminizle batırdığınız SGK’yı düze çıkarın sayın bakan. Kendi başarısızlığınızın faturasını belediyelere kesmeye çalışmayın. Bu kadar büyük batığın sahibi iken, nasıl oluyorsa her gün ekranlara çıkıp rahat rahat konuşuyorlar, vallahi aklım almıyor. Normalde utanılması gereken bir durum da bile halkın belediyelerini suçluyorlar.”
“İBB’NİN SGK’YA TEK KURUŞ BORCU YOK”
İBB’nin SGK’ya tek bir kuruş borcu olmadığını aktaran İmamoğlu, “Belediyeye bağlı 5 iştirak şirketimizin 1,5 milyar liralık borcu vardır. Bizden önceki borç ise, 2021 yılından başlayarak yapılandırmıştır. Yıllara sair ödenmektedir. Bu ülkede borcu olmayan hane, borcu olmayan işletme mi vardır? Ödüyorsan, ödemekte anlaşmışsan bu borç değildir artık. 7 iştirak şirketimizin de 2,3 milyar lira borcu bulunmaktadır. Kuşkusuz bunlar da ödenecektir. Ödüyoruz da. Ne borçlar ödedik” bilgilerini paylaştı.
“ÖNCE BATIRDIĞINIZ SGK’YI DÜZE ÇIKARIN SAYIN BAKAN”
“Son 3.5 yılda SGK’ya vergilerimizden aktarılan tutar toplamı 2.3 trilyon liradır” bilgisini aktaran İmamoğlu, “Yani bunu aslında SGK’ya verilen borç gibi düşünün. Kamuya hizmet eden belediyelerin dile getirilen borcu, SGK’ya son 3,5 yılda aktarılan paranın sadece yüzde 4,3’ü. CHP’li belediyeleri borç belediyeciliği ile suçlayan Bakan beyin karnesi işte bu kadar bozuktur ve sefil durumdadır. Siz önce kötü yönetiminizle batırdığınız SGK’yı düze çıkarın sayın bakan. Kendi başarısızlığınızın faturasını belediyelere kesmeye çalışmayın. AKP’li, CHP’li ve diğer partili belediyelerden çıkarmayın. Bu kadar büyük batığın sahibi iken, nasıl oluyorsa her gün ekranlara çıkıp rahat rahat konuşuyorlar, vallahi aklım almıyor. Normalde utanılması gereken bir durumda bile halkın belediyelerini suçluyorlar” diye konuştu.

Yorumlar kapalı.